Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 15 mei 2015

Slangen en blokjes, en nog veel meer...

Er heerst in de buurt een beetje besmettelijke ziekte, een breideken-virus - nauw verwant aan het hoogaars-visrus. De bedrijvigheid op de Werf neemt toe, en hier in de winkel probeer ik zoveel mogelijk op te ruimen, voor te bereiden (en dat lukt maar ten dele). Johanna nam op de Werf deze sfeervolle foto's - nog nét dat likje verf, de puntjes op de i, de Boreas wordt al naar buiten gereden,







Hier zijn de allerlaatste lapjes aan de regenpijp bevestigd (er kan nog wat bij, hoor!!). En het leek me wel leuk om het labeltje erop te naaien!



We hebben labeltjes gemaakt om de Zeeuwse MeeBreiDeken helemaal compleet te maken. Als je morgen naar de winkel komt en een lapje (of je hele deken??) laat zien krijg je het labeltje gratis mee.


En kan je morgen niet bij het meebrei-festijn zijn en wil je toch een labeltje? Doe dan een lege opgevouwen envelop die gefrankeerd is en voorzien van je volledige adres èn een extra postzegel (= betaling van het labeltje) samen in een envelop, en stuur die naar ons: Atelier Jaffari - Markt 1 - 4341 EP Arnemuiden. Ik stuur het labeltje dan terug in je zelfgeschreven/gefrankeerde envelop.
Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik geen overmakingen op mijn bankrekening ga controleren - daarom leek me zo'n extra postzegel met envelop wel een idee.
Enveloppen zonder postzegel of met onvolledig adres kan ik helaas niet verwerken.


Dit is de gulle giften - pot. Die staat morgen in de winkel en was eigenlijk bedoeld om wat kleingeld te verzamelen om de onkosten voor morgen te dekken. Maaaaaaaaaaar..... de plannen zijn iets gewijzigd! De pot staat er, maar alles wat er in wordt gedoneerd willen we graag schenken aan Jenny (Johanna's oudste dochter), die plannen heeft/had om deze zomer vrijwilligerswerk te gaan doen in Nepal. Het is natuurlijk erg onzeker of dit allemaal door kan gaan door de recente aardbevinden, maar blijft natuurlijk overeind staan dat dit arme land nu zeker heel veel geld nodig heeft voor de wederopbouw. Jenny heeft een blog waar ze over haar project vertelt. en morgen is ze ook inde winkel waar ze haar handgemaakte stekenmarkeerder gaat verkopen. Graag willen we haar en Nepal steunen dus de opbrengst van de pot gaat naar dit project.


Tot slot wil ik jullie - om in stijl te blijven - het prachtige vest laten ziet da Mirjam maakte. Een hip damesvest met het patroon van de Arnemuidse slangen die ze bij ons heeft gezien, Ik blijf 'm zó leuk vinden!! :-)


De combinatie van een hippe kleur, garen van deze tijd en een oud patroon is supermooi!
Je vind meer foto's op het blog van Miriam.

Een dergelijk vest staat ook bij ons in winkel, kom je het eens bekijken? En wil je ook zo'n vest breien? Je vind de pakketten bij Tikkeltje Zeeuws. Er zijn nogal wat mogelijkheden in kleuren en soorten garen, je mag me hierover altijd mailen!

Ziezo, en nu is het wel genoeg. Ik ben al vanaf 12 uur in de middag bezig met dit logje :-)
Ik ga snel nog opruimen, wol in de kasten leggen (helaas geen unicat binnengekomen, er staat nog 1 zielige bol!!), het kon wel eens laat worden vanavond!

Wie weet, tot morgen?!!



4 opmerkingen:

  1. Heel veel plezier morgen hoor. Aan al die prachtige voorbereidingen zal het niet liggen. Prachtig doel ook, voor al dat kleingeld dat in die pot gaat komen...
    Wat lief dat je mijn foto's hebt geplaatst en een verwijzing erbij...
    Ik ga je trouwens wel zo'n envelop sturen hoor, met een envelop en extra zegel er in...
    Ik wens je een heel fijne avond en een heel mooi weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat moeten we als Belgische mee-brei-deken-breisters doen om zo'n labeltje te bekomen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ai, daar moet ik nog even op puzzelen..... aan belgische postzegels heb ik niet zo veel :-)

      Verwijderen
  3. Een goede vraag, want ik wou net hetzelfde vragen Jeanet, want ook hier heeft menige breister meegedaan denk ik en ook wij willen graag zo'n labeltje natuurlijk! Heel veel voorbereiding vraagt het natuurlijk, de lapjes staan prachtig rond de regenpijp en die vest is helemaal up-to-date in dat hippe kleurtje.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen