Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 16 april 2015

Scheepjes CAL2015

Mee-breien en mee-haken is helemaal hip! Overal op het internet vind je CAL's (Crochet A-Long) en KAL's  (Knit-A-Long), en meebreidekens :-)
Onze meebreideken nadert toch al een beetje zijn einde (in mei worden de laatste patronen verzonden), maar je hoeft beslist niet stil te zitten als je van dit soort projecten houdt! Naast de CAL2015 van Jolanda en Teria, die nog wel even duurt, kun je straks ook aan de slag met een nieuw haakproject van Scheepjeswol.


De ontwerpster van deze CAL is Annelies Baes (van Vicarno.com), voor ons een goede bekende :-)
Het ontwerp is een royale omslagdoek, gemaakt met een nieuw garen (linnen/katoen), waarvan het patroon vanaf 10 juni 2015 in 11 delen wordt vrijgegeven. Op het blog van Annelies vind je er nog veel meer informatie over. 

Om het een verrassing te houden is nu alleen nog een Sneak-Peek te zien (spannend!)


Scheepjeswol heeft voor deze CAL een aantal kant-en-klare pakketten smanegesteld, deze bevatten 15 bollen Linen Soft, een Scheepjeslabel en zitten in een prachtige jute tas (die je weer kan omhaken???). De pakketten zijn verkrijgbaar in 3 kleurencombi's: Heron (Reiger), Hummingbird (Kolibri) en Peacock (Pauw) - zie onder.  De pakketten kosten € 64,95 en worden rond 20 mei uitgeleverd. Je mag uiteraard een van deze pakketten bij ons bestellen (mail). De vorige Scheepjes Cal was heel snel uitverkocht, dus misschien niet te lang wachten met kiezen :-)



Voor dit hele gebeuren zijn 2 Facebook-groepen opgericht: Een Nerderlands-talige en een Internationale groep waar de voertaal Engels is. Hier vind je straks de patronen, maar ook op de website van Scheepjeswol.

Uiteraard kun je straks de CAL ook haken van andere garens!

En ondertussen sneeuwt het hier een beetje. Bloemblaadjes!! Het dwarrelt er lustig op los en komt overal. Nu eindelijk de deur weer open kan, komt het ook naar binnen.... (ach, dat zand en modder was vervelender)


nou, vooruit - nog eentje dan!







4 opmerkingen:

  1. Wauw dat ziet er prachtig uit! Een stijlvolle deken zo op het eerste oog.
    Groetjes, Wendy
    Wendy's Mhaaksels

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er leuk uit zou alles wel willen maken maar ja de tijd he ,en leuk stippeltjes tapijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Jeanet, wat fijn dat jij de CAL kits ook gaat verkopen :) Prettig weekend alvast, groetjes, Annelies.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hopelijk viel de meebreidag mee! Helaas was ik er niet bij, spijtig. Dit project ziet er weer heel leuk uit, maar haken is minder mijn ding en bovendien is mijn meebreideken nog niet klaar helaas, dus effe niet vrees ik.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen