Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 25 augustus 2014

Zijwaarts Romantische Sjaal

Zo, dát noemen we gewoon Herfst! Koud, somber en - alweer - nat. Ik krijg koude voeten, koude nek, en krijg visioenen van een knappend haardvuurtje. Maar........héérlijk weer om te handwerken.
Deze staat bij mij al een hele poos op de rol om over te bloggen:


Het is de Zijwaarts Romantische Sjaal, een Nederlands patroon van Sascha. Deze veelzijdige sjaal is gehaakt met 4 bollen Scheepjes Stone Washed (kleur 816 Coral) op naald 4,5 mm. De sjaal is 170 cm lang en ca 38 breed. 



De sjaal kun je op verschillende manieren dragen. Het patroon is eenvoudig aan te passen aan je wensen, je kunt 'm makkelijk langer of korter maken. De brede kantrand wordt in één keer meegehaakt.



Je kunt het pakketje voor deze sjaal bij ons bestellen. Het complete pakketje (4 bollen Stone Washed, patroon incl verzenden) kost € 21,90 - je kunt kiezen uit alle kleuren.


Overigens is de sjaal ook prima te haken met sokkenwol! Deze is gehaakt met 100 gram sokkenwol (wordt iets korter dan de bovenstaande sjaal), ook op nld 4,5 mm. Je kunt ook 200 gram nemen voor een ruime variant.



Voor pakketjes met sokkenwol kun je ook altijd mailen. Wil je alleen het patroontje kopen? Kijk dan op Ravelry of op Etsy.

15 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig patroon, ik ga je nú mailen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedenavond !
    Prachtige sjaal !
    Kunt U mij zeggen hoeveel steken ik moet opzetten>
    Dank U wel.

    Marianne Kraaijeveld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het patroontje is te koop via Ravelry en Etsy (zie de links in de tekst). Dit is helaas geen gratis patroont.

      Verwijderen
    2. Geen probleem !
      Dank je voor je antwoord !

      Verwijderen
  3. HoimJeanet,
    Wat een prachtige sjaal. Ik zou er zo aan willen beginnen, maar als ik dat echt doe met alles wat ik mooi vind, dan ben ik met zeker tweehonderd projecten tegelijk bezig. Dat gaat niet lukken dus... Ik moet gewoon regelmatig even flink teruglezen bij je... Dan zie ik dit moois vanzelf nog een keertje...
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben trouwens een kussenhoes aan het haken met de eerste vijf kleuren van de kleurenkaart die je laat zien... En die wordt ook heel leuk...!

      Verwijderen
  4. Prachtig patroon, vind het heel mooi in de herfstkleur van Stonewashed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi en helemaal nu het wat killer wordt zo heerlijk om te gebruiken

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een Engelstalig patroon is geen optie, kan iemand mij zeggen waar ik een Nederlandstalig patroon vind?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Jeanet, is dit van de 'gewone' Stonewashed of de XL uitvoering?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is ge gewone Stonewashed, niet de XL

      Verwijderen
    2. O.k. bedankt. Ik heb hier namelijk nog wat bolletjes van. Zou ik ook alleen het patroon kunnen kopen? Dan kan het wel bij de andere bestelling ;-)

      Verwijderen