Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 12 september 2012

Cockle Shell - Zeeland Lace

Dat ik een Zeeuw ben zal niemand zijn ontgaan :-)
Na aardig wat rondzwervingen op deze aardbol ben ik er wel van overtuigd dat dit mijn plekje is. En gelukkig denkt mijn in Iran geboren man (overigens al jaren Nederlander) er ook zo over. Ik mag graag een beetje aan Zeelandpromotie doen, en als ik dat kan combineren met breien is het natuurlijk helemaal mooi.

Je kunt je voorstellen dat ik deze sjaal met het Cockle Shell motief geweldig mooi vond!


Anna breide deze sjaal met een oud Shetland-lace motief en het lijkt inderdaad op de kokkel die je zoveel tegenkomt op onze stranden!





Dus bij deze introduceren wij de Zeeland-lace! Met zo´n heerlijke en mooie sjaal voel je je altijd in Zeeland.... Anna heeft deze sjaal gebreid en het patroon (in het Nederlands) helemaal voor ons uitgeschreven. Bij aankoop van 2 bollen Invicta Colour ( 2 x 8,95 - genoeg voor een sjaal van 2.10-35 cm) krijg je het patroon gratis. Je kunt hier de kleuren terugvinden. Verzenden gaat in een vacuum zakje en kost 3,95 (tot max. 4 bollen). Je kunt mailen naar jaffari@zeelandnet.nl, of langskomen natuurlijk want deze sjaal hangt in de winkel!






16 opmerkingen:

  1. Prachtige lace sjaal, wie weet ga ik hem ook wel breien voor mijzelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt super mooi! Jammer dat ik nog niet zo goed kan breien... En dat garen is ook zo mooi. Ik verheug me erop wanneer het arriveert, zodat ik aan de herfstkol kan beginnen.
    Groet,
    Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige sjaal.. Heb je meer kleuren van de Invicta Colour? Ik in de sjaal heel graag in kleur 965 willen breien. Wat is de levertijd van de wol. Over drie weken ga ik op vakantie en zou dan dit projectje graag mee willen nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw mooi zeg!!
    Wat een mooie dingen maak je zeg! We zijn volger geworden van je hoor! Wij ook zeeuwen hebben ook een blog www.fleurigefleur.blogspot.com.
    Wat grappig om zo mede zeeuwen tegen te komen.
    Onze droom is om een wolwinkeltje te hebben, maar moeten het nog doen metde webshop!
    Veel geluk en een hoop haakplezier.
    Ben al wel in je winkel geweest. Je man heeft de bus van ons bekleed en toen ben ik een keer meegeweest!
    groetjes Inge
    Fleurige Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  5. This seems to be a copy of my Betty Mouat Cowl design.

    http://katedaviesdesigns.com/2012/03/18/the-bmc-betty-mouat-cowl/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Kate, this is no copy of your Cowl. I found the pattern on a Finnish blog and in an old magazine from the 80's as well. As the decreases were not as I liked them I changed the type of decreases. Therefor I had to change some of the pattern as well. This shawl is knitted with just two skeins of wool.

      Verwijderen
    2. I mean: it's made from just 2 skeins of wool ;-)

      Verwijderen
  6. Jeanet is te zuinig, je sjaal wordt 2.10 meter lang en 0.50 meter breed met 2 bollen wol (gemeten na het dressen).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schitterende sjaal! Ik ben meestal meer met haken bezig, maar hiervoor wil ik de breipennen wel weer eens opnemen. Kan ik nog mooi voor ik weer naar de veluwe vertrek de benodigdheden bij jeanet halen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Niet goed voor mijn lijstje denk ik. Ik vind deze sjaal echt heel mooi. En wat is er nu leuker dan 'origineel' zeeland lace

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldige Sjaal!!!! Supermooi....nu nog beter leren breien....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is deze ook ontzettend mooi, net als de herfstkol. Waar zal k mee beginnen? Vraagje, ik kan niet tegen t prikken van wol, maar er staat op internet 75 % Superwash wol en 25 % polyamide. Wat die superwash wol in? Prikt/ kriebelt deze wol?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zit inderdaad wel wol in, deze wol is eigenlijk gemaakt voor sokken. Als je echt helemaal niet tegen wol kan,prikt-ie misschien. Draag je 'm over een jas, dan is het natuurlijk geen probleem!

      Verwijderen
  11. Poeh ben begonnen het patroon te snappen. Eerst een van twee herhalingen maar ik vind het niet meevallen; kom niet uit de elfde naald. Maar goed nog maar eens proberen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Poeh ben begonnen het patroon te snappen. Eerst een van twee herhalingen maar ik vind het niet meevallen; kom niet uit de elfde naald. Maar goed nog maar eens proberen ;)

    BeantwoordenVerwijderen