Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zondag 17 juni 2012

Zaterdag



Wat een zaterdag was dit weer....

Allereerst bedankt voor alle felicitaties. Inderdaad, ik zag er 17 jaar geleden een héél stuk beter uit: jong, slank, fris en fruitig. 17 jaar doet wat met je, kijk maar eens hoe grijs Ali is geworden na zoveel jaar met mij, haha! (Trouwens, zo heel piepjong trouwde ik nou ook weer niet: ik was bijna 28 toen!)



Van de reacties op het jam-logje heb ik erg genoten. Dank jullie wel voor alle goede tips. Jo belde mij ook prompt: ik heb je toch vorig jaar zo'n jam-trechter cadeau gegeven? Ja, en ik heb 'm zelfs gebruikt. Maar blijkbaar is dat ding niet weggelegd voor industrieel gebruik - wie kookt er dan ook 17 potten jam in één keer.... Die pan was erg vol en heet, weet je nog? En 17 potten passen niet allemaal dicht naast die pan. Dus moet je wel eens "oversteken", daar gebeurt het! Zeker als het trechtertje te breed is voor een paar kleine potjes en omkukelt. Bovendien blijven er bovenop veel aardbeitjes drijven, onder zit het sap. Om nou alle potjes te voorzien van enkele aardbeitjes moet je een paar rondjes scheppen. Zie je het voor je? Dus, ondanks handig trechtertje: knoeiboel! Het zegt ook wat over mij, natuurlijk........

Vanavond mochten wij genieten van de presentatie van de foto's over de vissertrui. Wow!! Dat zijn toch mooie foto's geworden!


Uit een 900 foto's was een selectie gemaakt van ca. 170 mooie foto's die wij bekeken. Ze waren zo mooi! Ik kan ze niet laten zien, maar zodra ik kan zal ik een tipje van de sluier oplichten. Alle modellen kregen 2 uitvergrote foto's, en ik kreeg een close-up van mijzelf in klederdracht. Mooi! (Bijna net zo mooi als 17 jaar geleden......)


En mocht je ook zo'n geweldige trui willen breien, dan kan dat natuurlijk. Jullie weten me te vinden! (en opsturen doe ik ook....)

Morgen is het Vaderdag, vergeten jullie niet om de vaders eens in de watten te leggen, want ze moeten met ons af en toe ook wat doorstaan! En ik beloof dat ik snel weer leuke handwerk-ideeën op mijn blog zet, in plaats van dat gekwebbel over mijzelf. Fijne Zondag!




8 opmerkingen:

  1. Nou Jeanet, ik vind dat gebabbel over jezelf anders ook interessant en gezellig hoor! ;-)

    Jullie zijn een heel mooi stel samen; wat een lieve foto!!!!

    Ik wil het graag geloven dat de foto's mooi zijn geworden, als ik dit al zo zie.... Fijne (en vooral rustige!) zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog van Harte Gefeliciteerd met jullie 17 jarige bruiloft.
    Wat stoer, die fotoreportage, dat ziet er nu al goed uit.
    Ik heb mijn vader al in de watten gelegd hoor, ik heb hem vogels gegeven, kijk maar op mijn blog dan zie je welke.
    Liefs
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha ha, ik geniet juist zo van jouw 'gekwebbel'!! De visserstrui is hier in de week gelegd, mijn stoere zeeman wil er eerst wel eens aan voelen, of het wat voor hem is ;)! Dat komt wel dus! De foto's zijn in ieder geval prachtig, ik zag ze al eerder in de krant staan! Fijne zondag, en laat de kinderen Ali maar eens gezellig in de watten leggen!! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja wat 17 jaar kan doen, maar jullie zijn nog steeds een pracht stel!leuk die foto's van de visserstrui fotosessie. En mijn mannetje ga ik zo ook eens verwennen...hele fijne dag! groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent nog steeds mooi!
    Natuurlijk, je wordt ouder..allebei, maar om zo samen, stralend oud te worden...daar had ik ook voor getekend...wees gelukkig met wat je hebt, het is helaas niet vanzelfsprekend.
    Fijne Vaderdag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach het ouder worden heeft ook zijn charme hoor. Groetjes Gré

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jullie zien er erg gelukkig uit, ouder of niet. En ik vind, hoe ouder, hoe mooier, door de tekenen van de tijd. Wees maar dankbaar, iedere dag, dat is belangrijk in het leven. We krijgen alles niet voor niets en een huwelijk is soms ook vechten voor elkaar, maar ook genieten! In ieder geval, jullie stralen. Ik hoop, dat jullie een hele fijne dag hebben gehad om op terug te kijken met vreugde.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Allereerst gefeliciteerd met de huwelijksdag en nog vele mooie jaren. En als ik jullie zo zie dan kan ik genieten van de liefde voor elkaar die van de foto's afstraald. En kletsen over jezelf mag best af en toe. Het is leuk om te horen wat mensen beweegt. Dus ook jouw leuke dag met de fotgraaf en de truien. Ook het geworstel met de aardbeien.
    Zijn het alleen de vissertruien van Arnemuiden of ook uit andere vissersplaatsen. En die paar kilootjes die zijn eerlijk verdient. Wij hebben er (bijna) allemaal mee te maken.
    Fijne dag
    Elly

    BeantwoordenVerwijderen